The winner takes it all-ABBA / 贏家獲得一切-ABBA

相關圖片

THE WINNER TAKES IT ALL (ABBA) - MAMMA MIA + Lyrics (大家有興趣可以去聽聽喔)

I don't want to talk, about the things we've gone through.
Though it's hurting me. Now it's history.
I've played all my cards, and that's what you've done, too.
Nothing more to say, no more ace to play.

The winner takes it all, the loser standing small.
Beside the victory, that's her destiny.

我不想再多說,我想我們之間已經告一段落了。

雖然這段感情的回憶,仍然傷著我。

事到如今,我想讓它成為過去。

我早已打完手中所有的牌,而你也是如此。

沒甚麼好多說的,就像是場不再有王牌可以出的賭局。

贏家奪得一切,輸家在他旁顯得渺小。

默默地站在勝者的旁邊,成為她的命運。

 

I was in your arms.

Thinking I belonged there.
I figured it made sense, building me a fence.
Building me a home, thinking I'd be strong there.
But I was a fool, playing by the rules.

The gods may throw a dice, their minds as cold as ice.
And someone way down here, loses someone dear.
The winner takes it all, the loser has to fall.
It's simple and it's plain. Why should I complain?

我曾在你的臂彎中,試想著我將永遠屬於那裏。

你為我建造圍籬與家,認為我將在那變得堅強,

我以為這一切的發生都合情合理。

但我就是個被規則耍著玩的傻子,

上天或許曾給予過機會,但他們的意志卻像冰一般冷酷,

在某處,某人失去了她的摯愛。

贏家奪得一切,輸家只能夠跌入谷底,

這道理很簡單也很清楚,為什麼我要抱怨呢?

 

But tell me does she kiss, like I used to kiss you?
Does it feel the same, when she calls your name?
Somewhere deep inside, you must know I miss you.
But what can I say?

Rules must be obeyed.

The judges will decide, the likes of me abide.
Spectators of the show, always staying low.
The game is on again.
A lover or a friend, a big thing or a small.
The winner takes it all.

但請告訴我,她是否像我一樣的親吻你?

而當她呼喚你的名字時,你是否有相同的感覺?

我相信某個深處,你一定明白我對你的想念。

但我能說什麼?

我必須服從規則,

讓裁判去決定,像我這樣的人有多久的停留時間,

看戲的觀眾對這一切,總是保持低調。

而賭局又再一次開始了。

成為朋友或是戀人,成就一件大事或是小事,

贏家總是能得到一切。

 

I don't want to talk, cause it makes me feel sad.
And I understand, you've come to shake my hand.
I apologize, if it makes you feel bad.
Seeing me so tense, no self-confidence.
But you see.
The winner takes it all.

The winner takes it all.

The game is on again.

A lover or a friend, a big thing or a small.
The winner takes it all.

我並不想再多說,因為這會讓我感到難過,

我也明白,你是來找我和解的。

看見如此緊張、沒自信的我,

若是讓你感到不舒服,我向你道歉。

但你也看見了,

贏家總能獲得一切。

贏家總是能獲得一切。

而賭局又再一次的開始了。

成為朋友或是戀人,成就一件大事或是小事,

無論如何,贏家總能獲得一切。

 

The winner takes it all.

贏家將獲得一切。

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 Runa 的頭像
    Runa

    ♪ The sound of heartbeats ♫

    Runa 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()